Sunday, April 1, 2012

ini aku

kerana aku rindu.... T_T
1,2,3,4,5,6,7....betul...mmg itu...

Wednesday, February 8, 2012

Cemburu jenis ape ni... :'(

5 Sains 1 menang kelas paling Patriotik... amboi,sakan aku senyum..hehe ^_^

coral speaking form 2... ;)


Erm...knp sekarang ni mudah sgt aku cemburu bila melihat kehidupan org lain ye?huhu. Ade bende yg aku cemburu tu aku boleh terima..contohnya bila melihat kesolehan seseorang tu..rase terpanggil utk jadi seperti die..

Tp cemburu yg satu ni aku selalu gagal utk elak..huhu. Mudah terasa hati laa..even dgn adik beradik sendiri pon..huhu..

Cik ain, kamu adalah Nor'Ain Hassan Basri..tiada dua.kamu sahaja dlm dunia ni.. Yakin yg kamu juga punya potensi sendiri... Dari sekolah rendah lg kau org yg sgt yakin dgn diri sendiri..sampai2 kalah pertandingan pon leh berani nk pertikaikn dgn juri...nasib baik mmg juri tu yg salah.hehehe :)

Kalo nk present kt depan pon,jarang sgt nk takotnye...sbb confident kn..hihihi..
Coral speaking.. Nasyid.. Perbualan arab.. Ketua Patrol kawad kaki..Nk speaking pon xla takot mane. semua aku belasah dulu..huhu..
Dari tadika la,mmg xreti dok diam...siap masuk bertandingan menari..hihi (tp yg ni mmg dh xleh participate kot..huhu)
Teringat lg time join pertandingan pakaian beragam kitar semula..time form 2..aku jadi tong sampah recycle..apekah..hahaha.. tp comel what...hehe..jalan 1 track stadium tu dgn badan tong sampah tu...hehehe..

Tp sekarang..kenapa ko selalu muram ain...kenapa ko biarkan masalah mbuat diri ko murung.. Adekah kerana kegagalan yg pertama mbuatkan ko xyakin diri n gagal utk selama2nya??

Wake up ain! Wake up!!! Live ur life please...
Jangan sia2kan kepercayaan org lain terhadap ko..
Bawa kembali cik ain dulu yg sering jd kebanggaan keluarga...
Seriesly...aku sendiri rindukan ain dulu yg berani mencuba..lincah.huhu.

Erm...rasenya dh sgt terpesong tajuk entry dgn isinya dh ni..huhuhu..xpela kan...my blog,sukati la nk cakap ape kn..hihi...sbb petang ni sgt bosan..kuikuikui... =p

Selamat berusaha ain, n kawan2 semua... ^_^
Allah xkn ubah nasib kita selagi kita xberusaha utk ubah diri kita sendiri.. Minta la byk mane nasihat kt org pon,tp tetap diri kita yg kene bertindak .. ;)



Tuesday, December 6, 2011

Cinta

‎"Cinta bukan mengajar kita lemah, tetapi membangkitkan kekuatan. Cinta bukan mengajar kita
menghinakan diri, tetapi menghembuskan kegagahan. Cinta bukan melemahkan semangat, tetapi membangkitkan semangat"
Haji Abdul Malik Karim Amrullah (HAMKA) (NS)

Sunday, December 4, 2011

MAK AYAH....MAAFKN AIN....

Mak....ayah....ain xnk duduk usm dh....ain nk balik..... T_T
ayat yg selalu aku cakap bila kol mak ayah aku.....
Jarang sgt2 diorang nk marah aku bila aku ckp camni...Mak selalunya akan cakap,ain ingat semula ape tujuan utama ain dtg ke usm...Mak xminta ain jd hebat mcm org lain...tp ain kene fokus dlm stdy...bende2 lain tu, ke tepikn dulu...huhuhu

Ni last sem aku kt usm..hopefully...hopefully...huhuhu.
Hujung dis ni dh start final exam...aku harap aku xkan mdaftar lg dh sbgai undergraduate stdnt pada tahun depan...huhu

Oleh itu ain,sila fokus pada stdy anda....plezzz ain...plezzzz....FOKUS!!!!!!!!!
Campak jauh2 bende yg xberkaitan dgn stdy dlm masa xsampai sebulan ni je......ingat harapan mak dan ayah...berikan senyuman semula kepada mereka yg dh terlalu byk berkorban utk kau.... Stdy ye ain....stdy....usaha sungguh2....

mak....ayah....rindu kamu bdua.....doakn ain kt sini..... T_T

Wednesday, November 23, 2011

Rahmat Allah..

Pernah rasa berperang dgn perasaan sendiri? huhu
Nk berubah ke arah kebaikan, tp takot...takot ape? takot tak mampu la, tak kuat la.. n segala macam la..huhu

Tp pernah je cuba, cuma perubahan tu xlama... Mungkin perlu mujahadah yg lebih..
Percaya pada diri kita yg kita sebenarnya mampu..ya,mampu!! Kalau tak, mana mungkin Allah campakkn rasa utk berubah itu dlm hati kita.. Dia Maha Mengetahui akan kemampuan hambaNya.

Aku rindu akhawat ku Nor'Ain Hassan Basri.....

Tuesday, October 4, 2011

Sebiru Hari Ini... =))

Alhamdulillah..hari ni aku rasa hepi! yippi! haha..xtahu la knp..adakah kerana kepuasan menyiapkn asgment?heee...ye la kot..

Terima kasih yg xterhingga kpd insan istimewa yg telah byk tolong aku..xputus2 motivate n mberi kepercayaan kt aku... Moga Allah balas jasa kamu dgn sebaik2 balasan... All da best utk perjuangan kamu yg seterusnya.. Really proud of u :))

YOU MAKES ME FEEL LIKE I CAN DO EVERYTHING! ^_^


video

Monday, October 3, 2011

Kesekian kalinya..

Allah...i always need your Guide.. Am I on the right path.. T_T
Mudah-mudahan kesedihan ini membawa aku lebih dekat kepada Mu...